Kabelnettet:

Da området i sin tid til blev udstykket af kommunen, var man på det tidspunkt fremsynet og etablerede i forbindelse med byggemodningen et kabelnet der fremover gav kommende beboer valgfrihed med hensyn til valg af tv/internet-forsyning. Da der blev etableret private udstykninger og loven for lokalplaner blev ændret havde projekthaver ikke den samme holdning og ønskede ikke at grundprisen/lejemål var inkl. tilslutnings mulighed til antenneforeningen. Efterfølgende har Antenneforeningen etableret kabelnet i de områder for at sikre kommende køber/beboer valgfrihed med mulighed for tilslutning til den lokale Antenneforening og derved sparer penge på tv/internet.

Vi havde en forhåbning om at vi på sigt i samarbejde med youSee kunne dække hele området, men sådan skulle det ikke blive på baggrund af en uheldig udvikling i TDC og ikke mindst den ublu konkurrence der føres af energiselskaberne i vores område Ewii som etablerer gratis kabling af fibernet, hvem der end betaler i sidste ende.

Da antenneforeningen en non profit forening har vi ikke selv kapital til udbygning. det betyder fremadrettet at bebyggelsen på Kobbelvænget og de nye udstykninger i henhold til den nye lokalplan ikke bliver forsynet af antenneforeningen.

Vi kan desværre ikke forsyne nedenstående da vi ikke har kabelnet i områderne, vi har ikke økonomi til at etablerer et kabelnet i konkurrence med Ewii og TDC da de etablerer det gratis hvem der så end betaler og med gratis tilslutning, vi er naturligvis kede af at man som beboer i de to områder ikke kan få de samme betingelser som i det øvrige område.

Kobbelvænget:

ikke tilslutnings mulig til Grundet Antenneforening

I øjeblikket er Birch Ejendomme i gang med at opføre udlejnings rækkehuse og

lejligheder, man skal her være opmærksom på at Birch Ejendomme ikke ønsker

at yde den service at give kommende lejere mulighed for at tilslutte sig den

lokale antenneforening og derved opnå samme vilkår og en årlig besparelse på mellem kr. 1000,- og kr. 1500,- om året. i er henvist til det frie marked.

Vi kan kun beklage et Birch ejendomme har den holdning.

Bakkebyen:
Ikke tilslutnings mulig til Grundet Antenneforening

Vedr. nyt projekt på 54 udlejnings rækkehuse mellem Nørremarks hallen og Kobbelvænget, samt kommende udstykninger.

Her skal her være opmærksom på at bygherre mener hans lejere får et tilfredsstillende tilbud af tv/internet fra anden leverandør der etablerer fibernet gratis og derfor ikke er interesseret i den ekstra omkostning som adgang til Grundet antenne forening vil medføre .

Derfor ønsker man ikke at yde den service at kommende lejere/beboer får mulighed for at tilslutte sig den  lokale antenneforening og derved få samme vilkår som øvrige i området og opnå en årlig besparelse på mellem kr. 1000,- og kr. 1500,- om året. man er henvist til det frie marked.

I bestyrelsen er der stort fokus på hele tiden at vedligeholde og udvide vores kabelnet, samt leve op til de krav der stilles til levering af stabile og prisbillige TV, Internet og telefoniløsninger. Vi har derfor i dag et stabilt og drifts sikkert kabelnet der er fremtids sikret.