• Viaplay beholder rettighederne til Champions League
Dato: 29-05-2024 16:45:20

Efterflere budrunder og lange forhandlinger med UEFA er det endelig på plads:Viaplay Group beholder de eksklusive rettigheder til Champions League i Danmarkfrem til 2027. Det fremgår af en pressemeddelelse offentliggjort den29. maj 2024.

ViaplayGroup har siddet på rettighederne i Danmark siden turneringens begyndelsetilbage i 1992. De langtrukne forhandlinger samt Viaplay Groups nuværendeøkonomiske krise nåede dog at føre til spekulationer om, hvorvidt rettighederneendte med at skifte hænder fra sommeren 2024.

·      Viaplay beholderrettighederne til Champions League i Danmark frem til 2027 efter langeforhandlinger med UEFA

·      Den samlede pris for rettighederne er ikkeoffentliggjort, men den forventes lavere end i den nuværende aftale

AtViaplay Group igen har sikret sig rettighederne til UEFA Champions League erendnu et bevis på at vi går kompromisløst og målrettet efter de rettigheder,der er de allermest værdifulde for vores seere, streamingkunder ogdistributionspartnere. UEFA Champions League rettighederne er kronen på værketved siden af vores andre toprettigheder såsom 3F Superligaen, Premier League,Formel 1 og de største golfturneringer, hvilket understreger Viaplaysførerposition på sportsområdet.” lyder det fra Lars Bo Jeppesen, EVPViaplay Group & CEO Viaplay Denmark.

ViaplayGroup genvinder samtidigt Champions League-rettighederne i Sverige, som deellers tabte til Telia-ejede TV4 sidste sæson. Interessen for ChampionsLeague-rettighederne på det svenske TV-marked skal dog angiveligt have væretkraftigt svækket. Sidste gang betalte TV4 et rekordhøjt samlet milliardbeløbfor Champions League-rettighederne, men denne gang var deres interesse langtmere afdæmpet. Mathias Berg, direktøren for TV4, udtalte tidligere på året til det norske medie Kampanje, at TV4 har betalt ’for meget’ for sport – dog udenat knytte kommentaren direkte til Champions League.

Deter ikke offentliggjort, hvor meget Viaplay Group skal betale for rettighedernefor den kommende treårige periode.