Dansk tv-udbyder sikrer sig stor sportsaftale
Dato: 10-02-2020 11:36:36

Hvis du er glad for Bundesligaen, kan du roligt begynde at juble.

Nordic Entertainment Group (NENT Group) fortæller nemlig i en pressemeddelelse, at de har forlænget deres rettigheder Bundesligaen frem til2025, som vil blive vist på viaplay.

Aftalen betyder helt konkret, at man hver sæson vil vise mere end 300 kampe direkte fra Bundesligaen, mens udvalgte kampe sendes på NENT Groups andrekanaler som TV3 Sport og TV3 Max.

»Bundesligaen er en af Europas bedste og mest spændende ligaer og har en stor og dedikeret fanskare i Danmark. Masser af danske klassespillere har været i Bundesligaen både historisk og aktuelt, og nabolandets bedste liga har en stor plads i hjerterne hos de danske fans,« siger   Kim Mikkelsen,NENT Group Head of Sport, og fortsætter:

»Længden på denne aftale betyder, at danske fodboldfans kan følge Bundesligaens mange danskere samt de internationale stjerner og den måske hotteste, unge spiller af alle lige nu, Erling Braut Håland,uge efter uge på Viaplay i mange år frem.«

Blandt de omtalte danske stjerner i Bundesligaen kan nævnes Yussuf Poulsenfra Leipzig, Thomas Delaney fra Dortmund, Robert Skov og Jacob Bruun Larsen fraHoffenheim og MArcus Ingvartsen fra Union Berlin. Bundesligaen er desuden denliga, hvor flest fans tager turen til stadion med et gennemsnitlig tilskuertal på imponerende 43.000 til hver kamp.

Nent Groups direktør for Bundesligaen, Robert Klein fortæller, at der er et helt særligt bånd mellem danskerne og Bundesligaen.

»Igennem de sidste par år har NENT Group formået at tage dækningen af Bundesligaen til the next level. Det skyldesblandt andet de stærke bånd, ligaen har til de danske fans,« siger han og uddyber:

»De tiltrækkes af den rene, underholdende fodbold, som vi kalder ‘FootballAs It’s Meant To Be’. Denne ægthed har givet mange nordiske stjerner en storrolle i Tyskland. Vi ser frem til at følge dem tæt, mens vi fortsætter med atudvikle den positive relation, vi har opbygget med NENT Group.«

Nyheden kommer efter, at NENT Group forleden sikrede sig Premier League-rettighederne fremtil 2028.

NENT Group har også erhvervet de eksklusive danske rettigheder til UEFAEuro 2020.