YouSee-kunderne mister nu 11 Discovery tv-kanaler – og alle danskere mister tre DR-kanaler: Sådan sker det
Dato: 31-12-2019 14:26:06

youSee kunderne mister nu 11 Discovery tv-kanaler – og alle danskere mister tre DR-kanaler: Sådan sker det

Efter flere måneders tv-krig og ensidigt negativ pressedækning fra bl. andet BT som for dem er naturligt at vurderer at positive holdninger er der ikke penge i. BT har jo en børnehave på Facebook som kun går op i negative ting så der får man gratis input. Når det så er sagt bliver vores medlemmer nu ramt af  virkeligheden, vi har en kontraktlig aftale der løber et par år endnu så vi kan ikke ændre det på nuværende vi håbede  dog på at man var nået en for forbrugerne fornuftig løsning. Klap lige hesten vi går ikke i panik, vi har en forventning om at der sker gennembrud i 2020, hvis du ikke tror at der kan ske ændringer i 2020 og du ønsker at skifte, så er der kun streamings muligheder (Ewii leverer også tv fra youSee) men vær opmærksom på hvad du får og specielt kampagne priser, evt. tillæg fremgår ikke altid forståeligt, der er en kamp om kunder i øjeblikket. Er du i tvivl så kontakt antenneforeningen vi bistår gerne med hjælp om evt. alternative løsninger, vær opmærksom på at hvis du har Mellempakken kun på grund af Charlie så ligger den nu i Grundpakken så evt. skift kan give en årlig besparelse på kr. 2486,-

Nedenstående er et eksempel på hvis du ændre pakkestørrelse og vælger Dplay ved siden af.

Fuldpakke til Mellempakke

Antal Artikel Enhedspris I alt

0 Grundpakke  kr       1.765,00  kr                      -
1 Mellempakke  kr       4.251,00  kr           4.251,00
1 Fuldpakke  kr      (5.806,00)  kr         (5.806,00)
0    kr                  -    kr                      -
6 Dplay tilbud (6 md.)  kr            99,95  kr              599,70
6 Dplay   kr          279,00  kr           1.674,00

kr             718,70
1 Filterskift engangsbeløb  kr          400,00  kr              400,00
  I alt første år    kr          1.118,70

Når youSee tv-kunder ved midnat skåler det nye år ind og tager hul på 2020, mister de 11 tv-kanaler fra Discovery. De kan så samtidig glæde sig over at de har været med til at stoppe de voldsomme prisstigninger som sports udsendelser har medført og sikre mere valgfrihed. Så nu lurerpasser de andre tv-leverandører og afventer udviklingen.

Alle Discovery Networks' kanaler udgår nemlig af YouSees tv-univers. Men hvad sker der egentlig helt konkret?

Det kommer an på, hvordan du får leveret tv fra YouSee.

»Men først og fremmest er det vigtigt at sige: Der er ikke nogen kanaler, som kommer til at gå i sort,« forsikrer Jacob Mortensen, direktør i YouSee.

Ikke desto mindre er det et faktum, at du efter midnat ikke længere kan se følgende kanaler, hvis du får leveret tv af YouSee:

Kanal 4, Kanal 5 (den eneste kanal der ligger i top 10 og 20), 6'eren, Canal 9, Eurosport 1, Eurosport 2, Investigation Discovery, TLC, Discovery, Discovery Science og Animal Planet.

Men herfra er det forskelligt, hvad der så sker.

Rammer alle: Tre kanaler fra Danmarks Radio forsvinder også

Det er ikke kun tv-kunder hos YouSee, der står til at miste kanaler.

Alle danskere med en tv-pakke mister nemlig DR K, DR Ultra og DR 3 fra detnye år på grund af besparelser i DR.

Herefter vil DR 3 og DR Ultra kunne ses på nettet.

DR K bliver slået sammen med DR 2.

Hvis du har en fast tv-pakke – det vil sige grund-, mellem- eller fuldpakken – så forsvinder kanalerne ud af pakken.

Men de bliver ikke erstattet af en sort skærm eller en skærm med sne på, forklarer JacobMortensen.

»Der skifter vi signalet, så der kommer en ny kanal ind, der hvor der var en kanal fra Discovery Networks,« siger Jacob Mortensen.

Grundpakken forsvinder Kanal 5 og bliver erstattet af TV2 Charlie.

I Mellempakken forsvinder Kanal 4, Kanal 5, 6'eren, Canal 9 og TLC.

Det bliver erstattet af TV2 Fri, TV2 Sport, TV3 Sport, TV3 MAX og Viasat Ultra HD.

fuldpakken forsvinder alle Discovery Networks' 11 kanaler.

Ind kommer Viasat Film Family, Viasat Film Hits, Viasat FilmPremiere, Viasat Film Action, Viasat Ultra HD, C More First, C More Stars, CMore Hits, C More Series.

Alle de nye kanaler,tv-kunderne får, har de faktisk allerede fået adgang til via deres YouSee-app, Web-TV eller tv-boksen.

I løbet af formiddagen den 1. januar kommer de nye kanaler så ind i tv-signalet, oplyser YouSee.

Hvis du har bland selv, foregår det på en lidt anden måde.

Her forsvinder kanalerne ganske enkelt.

Herefter skal du selv gå ind i bland selv-universet og vælge nye kanaler til.

Hvis du for eksempel idag har seks tv-kanaler fra Discovery Networks, vil de forsvinde fra dit tv.

Herefter vil du have seks tilgængelige point, du kan vælge nye kanaler med inde i bland selv-menuen.

»Det er jo så den fordel, man har som bland selv-kunde. Man vælger jo selv det indhold, man gerne vil have i stedet,« siger Jacob Mortensen.

Man kan fremover fortsat se Discoverys kanaler hos følgende udbyder (i har kun adgang til udbyder med streamings tjenester)

Her er dog fra 1 jan. meldt om stigninger på mellem    kr.15 og kr. 40 om måneden.

• Boxer
  • Waoo
  • Canal Digital
  • Stofa