Dplay – værd at vide hvis du har YouSee
Dato: 22-12-2019 20:50:40

Dplay – værd at vide hvis du har YouSee

Webmaster- Bo Kjærgaard | søndag 22. dec, 2019 09:59 | 1 kommentar

Med Discovery Networks kanalernes farvel hos YouSee fra 2020, så er der i denne tid kigger mange på streamingtjenesten Dplay som en mulig løsning. Dplay tilbyder live tv fra Discovery kanalerne og arkiv indhold. Der er både fordele og ulemper vedtjenesten, hvis du kommer fra YouSee, eller bare er vant til at se Discovery Networks kanalerne fra en tv-udbyder. Vi har listet nogle af disse op i denne artikel.

Ingen reklamer på Dplay– og du kan spole frem som du vil

I modsætning til on demand indholdfra Discovery Networks på YouSee’s TV og Film app, så kan du på Dplay frit hoppe frem i indhold. Desuden så er der heller ikke reklameafbrydelser på ondemand indhold i Dplay.

Meget skal ses live ogman kan ikke optage

Dplay tilbyder live streaming af Discovery Networks kanalerne, og indhold du kan se on demand. Det er dog langtfra alt, du kan se on demand i deres arkiv. Det gælder f.eks. generelt mangeamerikanske tv-serier og spillefilm. Dem kan du kun se live.

Hos YouSee har der også været spillefilm på f.eks Kanal 5, man ikke har kunnet se i arkiv, men dem har man så kunnet optage. Der er ingen mulighed for at optage på Dplay, så denne tjeneste kræver i høj grad, at du ser live tv.

Mere on demand – men noget kun kortvarigt

Dplay har en enkelt større serie isit on demand arkiv, nemlig Big Bang Theory. Denne kan du bringe alle sæsoner fra, så her har Dplay en fordel kontra YouSee. Dplay har også et større af eksempelvis reality indhold fra Kanal 4 og andre Discovery Networks kanaler end YouSee.

Det er dog værd at bemærke, at selvom Dplay on demand arkivet indeholder end del programmer, så er det ikke altid,at der er alle eller ret mange afsnit af et givent program. Nogle programmerhar man nemlig åbenbart ikke rettigheder til at vise i ret lang tid efter de har været vist på TV, også selv om det er et Discovery Networks eget produceret program.

Går man f.eks. ind på Politijagtarkivet,  så var der da vi tjekkede kun sæson 18 og helt specifikt program nr. 3, 8, 9, 11, fordi netop disse afsnit havde været sendt for nylig. Afsnit er på dette program kun tilgængeligt i 14 dage.

Snigpremierer

Af og til kan noget indhold ses på Dplay, før det vises på Discovery Networks kanaler. Her så har Dplay naturligvis også en fordel overfor YouSee’s TV og Film app.

Hvad koster Dplay?

Dplay koster lige nu 99,- / månedfor et Sport & Underholdning abonnement, der udover arkivindhold, ogsågiver adgang til live streaming af Live stream 11 TV kanaler (Kanal 4, Kanal 5,6’eren, Canal 9, Eurosport 1, Eurosport 2, TLC, Discovery Channel, AnimalPlanet, ID – Investigation Discovery & Discovery Science). Om det er pengene værd, må du så afgøre ud fra ovenstående, og naturligvis om de kanaler sender noget, som du ikke kan undvære.