DRTV har fået en kæmpe opdatering
Dato: 12-11-2019 16:22:29

I dag åbner DR nyversion af sit streamingtilbud på DRTV, og der kan ses med fra flere enhedernu.

DR lancerer nu en ny version afstreamingtilbuddet DRTV. Brugeroplevelsen er ny, og der er fokus på det danskeindhold.

Mediehuset lukker fra nytår 3 ud af 6 afde traditionelle tv-kanaler, som en del af spare- og udviklingsplanen.

En del af programmerne og indholdet fradisse kanaler vil fra nytår flytte over på DR’s streamingtilbud, DRTV. For atgøre klar til dette markante digitale ryk lanceres i dag en ny version af DRTV.

“DRTV er allerede en central indgang fortv-indhold for mange danskere, og streamingplatformen vil kun blive vigtigere ifremtiden. Fra nytår er det stedet, hvor børn og unge finder derestv-programmer, da vores tv-indhold til store børn og unge kun vil væretilgængelig via DRTV, når DR Ultra og DR3 forsvinder som flow-kanaler”, fortæller digital chef Michael Arreboe fra DR.

DR: En ny brugeroplevelse

Den nye version af DRTV er netop gået iluften. Som bruger får man let adgang til den nye version.

Næste gang, man opdaterer DRTV-app’en påtelefonen eller tablet, eller næste gang, man besøger dr.dk/drtv, vil mansåledes helt automatisk møde det nye tilbud.

Den nye version af DRTV er gjort merepersonlig og målet er, at brugerne lettere skal kunne finde relevant indhold.

“DRTV indeholder flere tusindeprogrammer, og hver eneste dag kommer nye til. Den nye version af DRTV skalsikre, at det indhold kommer bedre i spil og skaber værdi for den enkelte bruger”, fortæller Michael Arreboe.

Under udviklingen af det nye DRTV har derogså været fokus på at lave en platform, som er tilgængelig for brugere, sombehøver ekstra hjælp til at tilgå DR’s indhold. DR har derfor løbende inddragetblandt andet svagsynede i udviklingsarbejdet.

DR: Stærkt danskindhold til alle

DR fremlagde for nyligvirksomhedsstrategien frem mod 2025, kaldet ”Sammen om det vigtige”. I densættes et ambitiøst mål om, at 6 ud af 10 danskere skal bruge DRTV i løbet afen uge.

“Brugerne bevæger sig i høj fart mod dedigitale platforme, hvor der er rigtig mange, ikke mindst internationaleudbydere at vælge imellem. Vores ambition er at tilbyde brugerne et tydeligt ogattraktivt public service-tilbud, der er aktuelt og levende og tagerudgangspunkt i en dansk virkelighed. Det nye DRTV er en væsentlig del af denambition”, lyder det fra Michael Arreboe.

DR’s øgede digitale fokus betyder også,at indholdet i højere grad tiltænkes digitale platforme. Fra nytår vil indholdfra det nye tilbud DR2+ være at finde på DRTV.

Det byder på programmer og indhold omkultur og samfund rettet mod streamere. Brugerne af DRTV vil allerede nuopleve, at DRTV også indeholder mere dansk drama, og at de danske dramaseriervil være tilgængelige til streaming i længere tid end tidligere.

Tilgængelighed

Det nye DRTV vil her fra premieren væretilstede på de samme platforme som i dag (se nedenfor).

Næste skridt er at gøre det tilgængeligtpå endnu flere af de platforme, brugerne benytter til at se tv på, ligesom DRTVogså i nær fremtid bliver tilgængeligt i tilbuddene hos flere aftv-distributørerne.

Sådan tilgår du det nye DRTV

– På computersmartphone og tablet kan du tilgå DRTV på dr.dk/drtv med din foretrukne browser (Chrome, Safari, eller Edge).

– På smartphone og tablet kan du bruge vores apps fra henholdsvis Apple App Store til iPhones og iPads, samt Google Play til Android smartphones og tablets.

– På dit TV kan du se DRTV via ChromecastAirPlayDRTV-app på de fleste tv eller benytte HbbTV-teknologien:

– På Apple TV 4 (og TV 4K) kan du downloade DRTV-appen direkte fra Apple App Store.

– På din Sony Playstation 4 kan du hente DRTV-appen fra PlayStation Store.